Vår älskade bebis

Barnmorskan 13/6-2012

Publicerad 2012-06-13 22:46:00 i BVC/ultraljud

Var hos barnmorskan på vanligt rutinbesök.
Fick ta blodprov, urinprov och blodtryck och allting såg bra ut.
Vi pratade om förlossningen, om jag hade några önskningar och hur jag ville ha det.
Men hur ska jag kunna veta?
Min önskan är att jag vill klara mig så länge som möjligt utan något, sen får jag se.
Vi mätte SF-måttet som nu är uppe på 30 cm, vilket var mycket bra.
Bebisens hjärtljud låg idag på 140.
Men bebisen låg fortfarande med huvudet uppåt och rumpan nedåt.
Vi fick gå och göra ett ultraljud för att vara "150 % säker" som vår barnmorska sa.
Och mycket riktigt så stämde det.
Då fick vi en tid bokad i Växjö på onsdag 20/6 för vändningsförsök, som skrämmer livet ur mig.
Det var också sista gången tillsammans med vår barnmorska eftersom hon ska vara mammaledig.
Hon önskade oss lycka till.
Vi kommer att sakna henne. Hon har verkligen varit bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela