Vår älskade bebis

Vändningsförsök 20/6 -2012

Publicerad 2012-06-20 19:12:00 i BVC/ultraljud

Det var i onsdags 20/6 dags för vändningsförsöket, vilket skrämde livet ur mig.
Vi tog med oss T's mamma som stöd, tack E!
Vi kom dit och jag fick lägga mig i ett förlossningsrum,
väl där kom det en barnmorska som satte på CTG-registrering på magen. CTG mäter barnets hjärtljud.
Där låg vi i ungefär en kvart och väntade.
Sedan kom en förlossningsläkare in i rummet som tillsammans med en annan skulle göra ett ultraljud för att se hur bebisen låg.
Och Lillbus hade vänt sig själv!
Vilken känsla, så började jag gråta. Av glädje självklart.
Jag fick ligga kvar en stund till för att fortsätta mäta hjärtljuden och sedan åkte vi hem!
Det som var lite lustigt var att kvällen innan så låg huvudet uppåt och rumpan nedåt,
(jag har känt huvudet vid revbenen)
 
Så tack fina lilla bebis i magen för att du gjorde så att mamma och pappa slapp ett vändnigsförsök <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela